måndag 20 augusti 2012

Ett inlägg kanske? :P

Hej på er!

Ja ni, nu var det lääänge sedan jag skrev något på denna sida. Har kommit av mig helt. 
Kanske beror det på att det varit sommar och semester samt att orken och viljan har varit lite låg..

Kan knappt komma på vad jag behöver uppdatera om men så klart att det hänt massor!
En stor nyhet är såklart att vi väntar ett syskon till Alice:) Knytet är beräknat till 7 November, men vi får väl se om även denna vill kika ut lite tidigare. Eller så går jag över denna gång bara för att..:P
Känns jätteroligt och mysigt att vi ska utöka vår lilla familj! Magen växer för fullt, är nu i vecka 29 och det trycker både här och där. Det är ganska tungt och denna gång har man dessutom ett till litet barn att ta hand om...Tur att vi hjälps åt här hemma:)



Denna graviditet har jag dessutom fått graviditetshypertoni, d v s högt blodtryck pga graviditeten. 
För att trycket inte ska öka ytterligare eller för att försöka förhindra annan påverkan på kroppen såsom huvudvärk, svullnad, illamående, allmän sjukdomskänsla, flödet i navelsträngen och så vidare har läkarna nu sjukskrivit mig. Detta enligt rutin för att undvika stress, ytterligare påfrestning samt ökad möjlighet till vila.  Jag går på kontroller 2 ggr i veckan för trycket samt kontroll att njurarna inte börjar påverkas och släpper protein i urinet, vilket kan ge havandeskapsförgiftning. Det är inget jag har nu iallafall:) Hoppas jag slipper det och att trycket håller sig stabilt.. och att knytet mår finfint såklart! Finns inga tecken på att barnet inte skulle må toppen nu iallafall så det är ju skönt!

Annars så hade vi en skön semester med lite utflykter såsom Skansen, Furuviksparken några gånger, härliga dagar i T´s familjs stuga, lite roliga fester hos vänner, myskvällar och lite hemmafix. Trappan är nu äntligen klar samt läggning av golv på vinden. Nu väntar ny projekt såsom tapetsering av hallen på övervåningen, målning av dörrar samt fix och inredning av det rum nu Alice ska få som sitt nya rum. Det ska bli roligt att fixa ett barnrum åt henne med möjlighet till lek:) och knytet får så småningom det rum hon sover i nu. Återkommer med info om hur Alice nya rum växer fram. Vår "stora " tjej behöver ju ett lite större rum nu att leka i. 

Det känns ovant att nu inte jobba, eftersom jag hade planerat att jobba ca 1,5 månad till, men det är bara att ställa om och försöka ta vara på den här tiden. Det svåra är nu att inte göra tusen saker bara för att man är "hemma".  Fast jag har ju märkt att kroppen inte klarar det och att behovet av reducerat tempo o vila är stort. Får hitta en balans "helt enkelt". 

Inget är ju som väntans tider....









1 kommentar:

  1. Härligt att få läsa lite igen :) hoppas på att jag oxå snart får gå hem. Så kan vi kanske vila tillsammans :)

    SvaraRadera