torsdag 23 augusti 2012

Torsdag

Idag är det torsdag och snart slut på Alice inskolning på den nya förskolan. Det har gått jättebra, inga problem alls faktiskt, så det känns skönt:) Hon går direkt in på morgonen, börjar leka med leksakerna och kompisarna och sedan under dagen fortsätter hon att leka samt äter och sover. Personalen verkar bra, men det är ju svårt att säga så här i början. Vi får lära känna varandra med tiden helt enkelt. Så länge Alice trivs och är glad är vi nöjda:)

Under inskolningen har hon varit på förskolan 9-14. De timmarna går fortare än man tror minsann!
Igår var jag till vårdcentralen med min tå som krånglar igen:(, sedan direkt till sjukgymnasten för akupunktur. Därefter svängde jag förbi affären och handlade lite. När jag var hemma igen och hade packat upp allt var kl halv ett så då var det bara att äta lunch, vila en liten stund och sedan hämta henne. 

Idag var min fina vän Kerstin här över lunch. Jättemysigt att kunna sitta och prata och umgås utan barn för en gång skull. Det är superroligt när barnen är med också!, men ibland är det skönt att ses på tu man hand så man hinner prata. Tack för besöket vännen! 
Efter att jag hämtat Alice gick vi hem till Alice kusin Melvin och hans mamma Fia. Roligt var det att träffa dem:) Melvin börjar bli så stor nu...tiden går så fort! 

Nu blir det slappa i soffan. Skulle kunna gå och lägga mig för natten men det blir så kort tid men älsklingen då..:/. 

Imorgon ska vi kika på tapet till vår hall uppe. Spännande!

wallkotyr-tapet-111012  bohemian-rhapsody-tapet-2937sails-and-stripes-tapet-2865 
Lite olika randiga tapeter som jag tycker är fina.. får se vad vi kommer fram till i morgon:)

5 kommentarer:

  1. Hej! Super länge sen vi sågs. Skrev till dig på facebook för ett tag sedan, men fick inget svar. Hur mår du? Grattis till bebismagen :) Va kul att vi båda ska ha igen nästan samtidigt! När har ni bf? Vi har bf den 24 september, inte långt kvar nu. Jag har mkt ont, så mina föräldrar och Danne turas om att vara hemma. Elis har inte börjat dagis ännu, så det blir jobbigt för mig att ha honom hela dagarna själv tyvärr :/ Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Måste ha missat att du skrev till mig förut:( Vi har bf 7 November ( jag tror dock oktober men man vet sldrig...;)) är sjukskriven nu pga graviditetshypertoni ( högt blodtryck), men dagarna rullar på fort ändå.
      har du foglossning? Sammandragningar? Vilken tur att ni hjälps åt där hemma... det är ju iinte alltid helt lätt att vara med de små;)
      Så roligt att vi blir hemma igen samtidigt!
      Kan vi inte försöka ses snart!? När kan du?
      Kramar

      Radera
    2. Ja, foglossning och sammandragningar. Precis som jag hade med Elis också :/
      Graviditetshypertoni lät inge kul alls. Tänk va man går igenom för att få sina små hjärtan :)
      Det skulle vara supermysigt att ses. Men tror inte det finns någon ork för mig nu innan bebis kommer. Tar varje dag lite som den kommer och samlar kraft. Men sen när vi fått våra små skulle det vara jättekul att ses. Så kan ju Alice och Elis leka :)
      Har ni gått nå mer på babaysim?
      Kramar

      Radera
  2. Svar
    1. Vi har bestämt oss. Blir en randig med lite lätt blå ton i också så vi får in lite färg:P.
      Ska se om jag hittar den på nätet och lägger upp.

      Radera